Markedsføringselevene hos et av verdens beste reklamebyråer.

POL er reklamebyrået bak kampanjene for Telenor YNG, Audi med virtuell kjøring og KIM potetgull med animasjoner av Trump og Kim Jung-Un på rollelisten. Markedsføringselevene i VG2 besøkte dem.

Vi ble tatt vel i mot av Kjetil Botten-Skogly som kunne fortelle oss at reklamebyrået POL i en nylig oversikt er ranket som det 26. beste reklamebyrået i verden. VOVvvv! Byrået er en del av TRY-gruppen og disse byråene dukker stadig opp i nyhetene som vinnere av priser for gode reklamer og kampanjer. Kjetil viste oss flere eksempler på reklamefilmer som har høstet norsk og internasjonal anerkjennelse. Byrågruppen har stort fokus på digitale verktøy. Mange har sett Audireklamene hvor man kan kjøre virtuelt i en sandbane. Avansert teknologi gir denne opplevelsen. POL har produsert filmene som rulles ut i land etter land over hele verden. Den virtuelle sandkassekjøringen ble kåret til verdens beste reklamefilm for biler i 2017. Med Telenor YNG-kampanjen forklarte Kjetil oss hvordan byrået jobber med en kampanje fra idé til gjennomføring. Nå for tiden er det KIMS potetgull som har fått stort fokus. POL har laget en reklamefilm for deres nylansering med dobbel krydderdose hvor også animasjoner av Kim Jung-Un og Donald Trump er med og filmen ender i et klassisk Lady og Landstrykeren – kyss.. Denne filmen går nå viralt (spres så raskt som et virus) verden rundt og nye hint legges stadig ut på Twitter. Der er jo som kjent Trump ganske aktiv selv.

Elevene startet dagen på BI med en orientering om studiemuligheter for de som tenker en framtid med Økonomi eller Markedsføring i jobben. Vi ble tatt godt vare på av vertene Helene og Eirik som også utfordret elevene til en caseløsning med helt ny markedsføring av et kjent produkt. BI i Nydalen har et flott bygg og formiddagsøkten ble avsluttet med en fin omvisning.

Link for de som vil se gode filmer:
https://www.youtube.com/watch?v=8c0j3kM6tIs 
https://www.facebook.com/audinorge/videos/1383072491742816/