Blindtest med smaksprøver

Markedsføringselevene gjennomførte blindtest. Cola, potetgull, juice og sjokolade ble en litt annerledes frokost for Frogn-elevene.

Smaksprøver og blindtesting

Når vi skal undersøke hva som smaker best er svaret mer verdifullt dersom man på forhånd har sjekket at en testperson virkelig kan smake forskjell på to produkter. Derfor bruker vi metoden «Blindtest» hvor man smaker på tre produkter. To var like (som Cola Zero) og ett var forskjellig (som Pepsi Max). Det viser seg at mange ikke klarer å smake forskjell, heller ikke på de dyre og billige produktene.

Millioner å spare!

Det er spennende å sammenligne dyre mot billige produkter av samme type. Klarer folk flest å smake forskjell? First Price produktene er mye billigere enn de dyrere alternativene. På en liter juice eller en melkesjokolade kan du spare 20 kroner om du velger First Price i stedet for de ledende merkevarene. Hvis man tenker seg at en familie drikker en liter juice og spiser en sjokolade per dag så vil familien spare en million kroner på 63 år ved å velge de billigste produktene. Noe å tenke på for de som skal bo hjemme i noen år.